Tvillingmamman och hennes gymnaster

Varför börjar en ensam tvillingmamma att skriva en blogg? Har hon inte viktigare saker för sig? Tja, saken är den att alla bebisarnas vakna timmar ägnar jag - i princip - at bebisarna. Sa när de vär ligger där och snusar i sina sängar och jag har nagra fa timmar för mig själv - ja da kan jag inte tänka pa annat :) och da far det bli bloggen för att ventilera dagens händelser. Sen kan jag koppla av och tänka pa annat. Särskilt social är jag dock inte. Nu när Carro är här sitter vi mest framför TVn pa kvällarna med varsin dator i knät och, just ikväll, Thailändsk delivery mat!

Idag var vi pa Little Gym i Waterloo. Vi var inbjudna av min nyfunna vän Sandy och hennes tvillingar Alexandra och Nicholas som är tre veckor äldre än Sam och Alex. Grabbarna tyckte det var superkul att öva pa att snurra runt, göra kullerbyttor, ligga pa mjuka bollar och annat för att öva upp motoriken. Och allt som de tycker är kul tycker jag är kul! Pa vägen hem for vi förbi svenskshoppen och inhandlade livsnödvändigheter sasom saltlakrits, gräddfil, prinskorv och svenskt skvaller :) Ju mer aren har gatt här i Belgien, ju svenskare har jag blivit och sedan grabbarna föddes har hemlängtan blivit akut, sa nu är det bara en tidsfraga innan jag flyttar hem. En trevlig och solig dag har det varit idag och - det glömde jag ju att säga - grabbarna sov till halvatta imorse - rekord!! Detta med sömnen är värt en helt egen blogg, likasa det där med hemlängtan.

Har varit inne och läst pa andra tvillingmammors bloggar (jo, det finns flera stycken!) och alla är samstämmiga - de första manaderna med twins är en dimma, det första aret en transportsträcka... Jo sa är det nog, även fast jag njuter mycket mer nu när jag har ett par extra armar till hands. Vi har köpt en ny vagn ocksa, en "jajja" eller paraplyvagn. Den kan enkelt slängas in i bilen sa jag blir mer rörlig med den fastän grabbarna fortfarande känns lite för sma. Fast här finns manga som aldrig har annat. Härnere är mycket annorlunda vad gäller barn... bade sämre och bättre - fast mest sämre, faktiskt.



Kommentarer
Postat av: snygg kille och singel i 40 års åldern

Dina tvillingar är så söta och du verkar vara en toppen mamma!! :D

2008-10-02 @ 21:16:41
Postat av: snygg kille och singel i 40 års åldern

Dina tvillingar är så söta och du är en toppen mamma!!:D

2008-10-02 @ 21:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0