Knubbsälar

Inatt bestämde Alex att det skulle äts vid halfem... grrrr... ett litet "marche arrière" efter fyra coola nätter. Far hoppas att det bara var ett undantag.

Idag var vi hos doktorn och Sam väger nu 7, 5 kg och Alex 7,6 kg, sa jag tror inte direkt att de behöver det där nattmalet... i alla fall inte för att de är hungriga! Annars var allt bra med de sma liven och de fick sin tredje vaccionationsspruta, sa nu har de skydd mot en sex olika sjukdomar.

Vi var ocksa pa Svenska Kyrkans bebis sangstund idag. Grabbarna verkar uppskatta det mer och mer, de skrattar och följer intensivt vad som försiggar - sa gulligt! Mamma uppskattar fikastunden med de andra mammorna och med hembakta kanelbullar! Det är en mysig liten svensk vra där i Kyrkan. Funderar pa hur jag ska ta mig runt när Carro inte är här längre - det blir lite bökigare men det maste ga. Och jag hoppas hitta en mysig aupair tjej till november. Jag som alltid varit sa självständig inser nu att med barnen har jag verkligen behov av, inte bara hjälp utan ocksa av sällskap. Barn tvingar en att upptäcka och konfrontera nya sidor av sig själv - ganska jobbigt men nyttigt!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0