om bloggar och vårtecken

Hade lite tid över på jobbet idag och satt och surfade runt pa bloggar som toppar besökslistan på den här bloggportalen. Blev rätt fascinerad. De absolut mest populära är unga, väldigt unga, tjejjer som skriver mest om kläder och smink, kanske nåt om inredning eller kändisar... inlägg efter inlägg efter inlägg med "idag köpte jag en ny topp, nya jeans, nya skor, ny kofta, ny väska, måste ha det och den och de...". Och bilder på alla dessa plagg o prylar, helst fotade pa bloggaren herself av henne själv. Gaska fascinerande faktiskt, vilka stora egon de maste ha, det är nog mycket en generationsfraga, det där att det är helt ok att sälja sig själv ogenerat och att vältra sig i ytlighet. Inte en djuplodande tanke så langt ögat nar, inget om dagsläget, kriser och krig. Men tjejjerna tjänar ju pengar pa detta och jag tänker inte vara fördömande, det är ju lite som Jackie Collins online, och Jackie Collins sträckläste jag ju en gang i tiden. Nu måste jag bara poppa till min egen blogg - börjar nu:

Eftersom våren inte än är här men med allra största säkerhet (empiri tyder pa detta) kommer att dyka upp ganska snart så gick jag och köpte årets Converse.



Men det går ju inte att köpa bara ett par numera - vi jar ju sex fötter i famijlen:



Minisarna har ju en liten bit kvar innan det blir gympadojjedags - först ska det krypas, resas sig, stapplas runt... Blir det till sommaren?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0