Dr Angest

Jo, hon heter faktiskt sa, Dr Dangoisse, hudläkaren pa det stora barnsjukhuset som Samuel och jag besökte idag. Sam har haft besvär med eksem ett längre tid och jag litade inte riktigt pa barnläkarens diagnos (mjölkallergi) sa vi for till Dr Angest istället. Samuel var pa sitt soligaste humör, han pep inte en sekund trors att vi fick vänta i evigheter pa att fa komma in. Fullt med liv i väntrummet och Sam fick lana en Spiderman av en snäll pojke - Sams första kontakt med en superhjälte! (ja, förutom mamma förstas :). Fyra sidor recept kom vi iväg med, det blev tva fulla apotekspasar sa nu har kuren börjat för att fa bukt med eksemen. Det var riktigt mysigt att vara pa utflykt med bara en pojke, det blir ju inte sa ofta. Dessutom en underbart varig dag här - soligt och milt. Och, jag har ju glömt att nämna det bästa av allt: Sam sov fran sju till kvartöversju! Alex vaknade och grät nagra ggr dock, men jag tror det är för att han är sa frustrerad över det här med krypet att han kämpar med det även pa natten, för varje gang han grater sa hittar jag honom liggande pa mage i sängen.

Och sa här sag det ut när vi kom hem fran sjukhuset: Sam sov och Alex gjorde sitt bästa för att väcka brorsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0