I det stora, i det lilla

I den lilla världen är jag trött, frusen och lite frustrerad. En dag full av irritationer. Pa gnälliga pojkar - men varfôr vill ni inte sova när ni är sa trötta?! - pa vänner som beter sig underligt - pa damen i blomsterbutiken som försöker pracka pa mig utblommade liljor - pa att jag inte hittar nagot bra bröd nagonstans i kvarteret pa söndagseftermiddagen - pa pakistaniern runt hörnet som försöker pracka pa mig röda tulpaner när jag vill ha vita, men som jag ända kryper tillbaka till efter liljedamen, röda tulpaner är ju jättefina... - pa att jag haller pa att bli förkyld.
I den stora världen ser det lite värre ut och man undrar hur herr Obama's lilla skraltiga lekamen ska orka axla alla dessa världens bekymmer. Mina pojkars gnäll och evinnerligt oregelbundna nätter kan behövas sättas in i sitt rätta perspektiv ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0