sumsum och sprallex

det finns ju de som helt avsiktligt ger sina barn korta och klatschiga namn för att de inte ska kunna fa nagra smeknamn... Haha, har aldrig varit fallet med mig. Heter nagon Ella far hon heta ellapella. Heter nagon Leon (riktigt exempel) sa far han heta Lellepelle). Har aldrig förstatt mig pa det där med "antismeknamn". Själv är jag ju, i Sverige, mestadels känd under mitt - Lotta. Först när jag hamnade i frankofonska sammanhang blev jag bekväm med mitt förnamn - Charlotte klingar ju väldigt vackert pa franska. Pa svenska later det mest snorkigt. Mina grabbar undgar givetvis inte detta smeknämnande. Sam och Alex är självskrivna. Sam blir Samsam - som blir Sumsum.... Alex har av Bea, världens goaste städerska, omdöpts till Alexisexy... vet inte riktigt vad jag tycker om det... Men Alex Sprallex passar bättre - han hör ju till de mer fysiskt aktiva ibland oss. Har försökt med Sasha, som jag tycker är sa fint, men det har inte riktigt fastnat. Flera smeknamn kommer säkert att följa, och inte mig emot!

Senaste framstegen är: Sam smackar högljutt och pruttar med munnen! Och speeedar fram i gastolen. Alex DIGGAR musik med hela kroppen. Vi fick en Robert Wells CD i present av K (men K da, hmmmm !!!!) och den diggar han skarpt :) Vänta bara tills CD-rna som mamma har beställt pa Amazon kommer!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Här är det Villepelle och Veris som gäller... ;-)

2009-01-19 @ 08:13:33
Postat av: Carina

Å här är det Parvel och Limpan :)

2009-01-19 @ 08:37:20
Postat av: Carina

Å här är det Parvel och Limpan :)

2009-01-19 @ 08:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0