Den trendiga infantiliseringen av samhället

hittade ovanstående citat idag på en blogg http://www.dn.se/blogg/bokbloggen och eftersom jag har hamnat i detta bloggträsk som gör att jag av någon anledning bara måste logga in dagligen på några av dessa "infantila" bloggar (jag har nämnt det tidigare, dessa som avhandlar dagens utstyrsel, veckans H&M kollektion etc, helt onödigt men rätt kul ändå...) så fann jag citatet ytterst passande för detta nutidsfenomen. Denna blogg är givetvis bade trendig och infantil och det skäms vi inte ett dugg för!

I helgen fyllde de infantila tio månader - nästan ett år!! Det börjar alltsa bli dags för att ta dem i bruk och de fick därför i tiomånaders present (ja, givetvis ger vi månads-presenter....) ett stycke dammsugare




och en mikrovågsugn (med de uppbyggeliga inkluderade maträtterna: hamburgare, korv med bröd och kycklingklubba)



Sedan fick pojkarna hjälpa mamma att städa terrassen. Alex kämpar med sopkvasten...



medan Sam, i vanlig ordning, anlägger en mer filosofisk ansats.



Skönt med vårsol var det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0